دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
ت

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اصلاح نفسانی وجود، اولین و مهم‌ترین قدم برای رسیدن به معرفت الهی است و کسی که پا در نفس خود گذاشته دیگر در این دنیا تکبر، تحقیر، حسادت، تندی، عصبانیت، ظلم، جنایت، گناه نمی‌کند و در این راستا نیز معرفت الهی برای او حاصل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل نماینده ولی‌فقیه در آذربایحان‌شرقی در مراسم اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) “اگر قرآن نبود باب معرفت الله بسته بود الی الابد” به کسب معرفت الهی تاکید کرد و گفت: تا معرفت خداوند نباشد امکان شناخت رسول و حجت نیست و برعکس تا حجت و رسول شناخته نشود، خداوند منان نیز شناخته نمی‌شود.

وی آیه ۲۴ سوره مبارکه نور “اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ” را تشریح کرد و گفت: هیچ وجودی در کنار وجود خدا نمی‌تواند عرض اندام کند و هیچ کس نمی‌تواند ما را نشان بدهد بلکه ما به همه خلعت وجود می‌پوشانیم.

امام‌جمعه تبریز تنها راه انسان مؤمن را معرفت الهی دانست و گفت: طبق روایتی از امام صادق(ع)، ائمه معصومین غیر از خداوند و قرآن کریم چیزی سفارش نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل ادامه داد: ما ناچار به رفتن به بسوی معرفت الهی هستیم و حتی در روز قیامت، برزخ و بهشت باید در سیر الهی و معرفت الهی باشیم.

وی دنیای مادی را تشییه به بطن مادری کرد و ادامه داد: یک بچه در شکم مادر در نه ماه بصورت سالم تکامل می‌یابد درحالیکه اگر در بطن مادر، قلبش تکامل نیابد باید تا آخر عمر برای بهبودی آن انواع عمل جراحی کند و هزاران قرص بخورد، همانطورکه مومن برای رسیدن به معرفت الهی باید ده ها عمل جراحی معنوی انجام دهد.

امام‌جمعه تبریز اصلاح نفسانی وجود را اولین و مهم‌ترین قدم برای رسیدن به معرفت الهی دانست و گفت: کسی که پا در نفس خود گذاشته دیگر در این دنیا تکبر، تحقیر، حسادت، تندی، عصبانیت، ظلم، جنایت، گناه نمی‌کند و در این راستا نیز معرفت الهی برای او حاصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه انسان متکبر، حسود، ظالم و بخیل امکان هدایت ندارد، افزود: طبق فرمایش خداوند متعال، برای هدایت و ارشاد باید متقی بود و در این راستا باید اهداف و باور های مجامع قرآنی بویژه برای جوانان و نوجوانان تبیین شوند.

وی به عمل به فرمایشات قرآنی تاکید کرد و گفت: قرآن، کتاب نور و هدایت است و فرد ظالم و متکبر وقتی قرآن می‌خواند در تاریکی و ظلمت فرو می‌رود نه در روشنایی و همچنین کسی که قرآن می‌خواند، امکان ندارد با خانواده، اطرافیان، همسایگان و ارباب رجوع بدرفتاری کند و مال حرام بخورد.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل با بیان اینکه هیچ‌کاری در جهان جز شناخت خدا نیست، گفت: ۱۲۴ هزار پیامبر برای شناساندن معرفت الهی مبعوث شده‌اند و ارزش انسان با عبادت و معرفت خداوند است، حتی نماز بدون معرفت الهی ارزشی ندارد.

وی ادامه داد: تنها ملحدین، کفار و مشرکین در جهنم ماندگار خواهند شد و برخی از مومنان بعد از مصیبت و امتحان های دنیوی وارد بهشت می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha